Ο εγκέφαλος των παιδιών είναι πολύ ενεργός.
Το παιδί σας είναι ξεχωριστό, αλλά αυτό που έχουν όλα τα παιδία κοινό είναι η φυσική περιέργεια και η έμφυτη ικανότητα εκμάθησης.
Ο εγκέφαλός μας είναι δυναμικός και συνεχώς ενεργός, και ο εγκέφαλος ενός μωρού απασχολείται περισσότερο από όλους. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα μωρά αρχίζουν να καταλαβαίνουν τη γλώσσα περίπου δύο φορές πιο γρήγορα από ότι τη μιλούν. Μέχρι τα τρία το μυαλό ενός μικρού παιδιού είναι στην πραγματικότητα δύο φορές πιο ενεργό από ότι ενός ενήλικα.
Τα παιδιά κάνουν το άκουσμα τη γλώσσας να φαίνεται εύκολο
Τα μωρά και τα μικρά παιδιά είναι ιδιοφυίες στο να αποκτούν μία δεύτερη γλώσσα. Τα μωρά μπορούν να ξεχωρίσουν όλους τους ήχους από όλες τις γλώσσες και αυτό είναι αξιοσημείωτο διότι οι ενήλικες δεν μπορούν να το κάνουν.
Με το να εκθέτουμε τα παιδιά σε άλλες γλώσσες σε μικρή ηλικία, τους δίνουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τη φυσική τους ικανότητα να ακούν και να διαχωρίζουν τους ήχους των άλλων γλωσσών και την ικανότητα να βγάζουν νόημα από αυτά που ακούν.
Η επικοινωνία είναι κάτι που τα παιδιά κάνουν για να τους βοηθήσει να πετύχουν κάτι άλλο και αγνοούν την τεράστια ποσότητα εκμάθησης που λαμβάνει χώρα. Τα λαμβάνουν όλα μέσω των αισθήσεών τους, κάνοντας συνδέσεις μεταξύ αυτών που ακούν, βλέπουν, μυρίζουν, γεύονται και ακουμπούν.
Αν το παιδί παίζει με δύο αυτοκινητάκια, θα μάθει σχετικά με το χρώμα, το σχήμα, το μέγεθος, την υφή, την τριβή, την κατεύθυνση και την αντίληψη του χώρου. Αναπτύσσουν κοινωνικές ικανότητες, μαθαίνουν να ζητούν αυτό που θέλουν, κατηγοριοποιούν τα πράγματα και τα βάζουν σε ακολουθία. Όσο παρέχουμε τις κατάλληλες συνθήκες, η ανάπτυξη της εκμάθησής τους θα γίνει με ένα φυσικό τρόπο.
Το συναισθηματικό περιβάλλον των παιδιών είναι σημαντικό για τη μάθηση
Στα πρώτα χρόνια του παιδιού, το συναισθηματικό περιβάλλον είναι το ίδιο σημαντικό με το φυσικό περιβάλλον. Τα παιδιά μαθαίνουν όταν αισθάνονται ασφαλή, χαρούμενα, όταν τα ακούνε και τα εκτιμούν. Αυτό είναι κεντρικό σε κάθε εμπειρία εκμάθησης στα πρώτα χρόνια ενός παιδιού, συμπεριλαμβανομένης της εκμάθησης μία επιπλέον γλώσσας.
Γιατί στα μικρά παιδιά αρέσει να παίζουν με τις γλώσσες;
Μαθαίνοντας νωρίς μια ξένη γλώσσα επιτρέπει στο παιδί να χαρεί πλήρως τον τρόπο που ακούγεται. Τα παιδιά δε φοβούνται να παίζουν με τις γλώσσες. Τους ελκύει η μαγεία των ριμών και των τραγουδιών. Ακούνε και πειραματίζονται με το ρυθμό ενός τραγουδιού. Τους αρέσει να μιμούνται την προφορά καινούριων και παράξενων λέξεων.
Τα μικρά παιδιά φοβούνται λιγότερο στο να κάνουν λάθη;
Τα παιδιά έχουν μια προσέγγιση δοκιμής και λάθους στην εξέλιξή τους και το να κάνουν λάθη αποτελεί πολύτιμο κομμάτι στη διαδικασία εκμάθησης. Από την πλευρά της γλωσσικής εξέλιξης, στην προσπάθειά τους να καταλάβουν αυτά που ακούν γύρω τους, τα παιδία πειραματίζονται με ιδέες και σίγουρα θα κάνουν λάθη.
Όταν εκθέτουμε τα παιδία σε μια επιπλέον γλώσσα σε μικρή ηλικία, παίρνουν τα οφέλη του να πειραματίζονται με αυτή τη γλώσσα σαν φυσικό κομμάτι της εξέλιξής τους. Η πρόοδός τους δεν πνίγεται από το φόβο να κάνουν λάθος, τα μικρά παιδία το προσπαθούν μέχρι να το κάνουν σωστά.
Πώς μπορούμε να θέσουμε τις βάσεις για την επιτυχία;
Οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που μαθαίνουν μια επιπλέον γλώσσα τείνουν να πετυχαίνουν καλύτερες βαθμολογίες σε τυποποιημένα τεστ, επειδή η εκμάθηση γλωσσών αναπτύσσει ικανότητες ακοής, την παρατήρησης, επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης. Η ενθάρρυνση των παιδιών στο να αγαπήσουν μία γλώσσα σε μικρή ηλικία τα προετοιμάζει καλά για το σχολείο και τη ζωή